Bu notlar size yardımcı olur size geliştirmek için size yani lisans için çalışmalarının bir parçası olarak, eğitim amacıyla bir akademik makale okudum bu şekilde yaklaşım. Notlar tartışılan örnek makale ile birlikte kullanılmalıdır, Flamholtz, E. (1983) "kendi Örgütsel Bağlamında Muhasebe, Bütçe ve Kontrol Sistemleri: Teorik ve Ampirik Yaklaşımlar", içinde Muhasebe, Organizasyonlar ve Toplum , vol. 8, no 2/3, pp.153-169 (17 sayfa). Bu adresindeki Web geçerli http://www.mgtsystems.com/media/1476.pdf Indirebilir ve bir kopyasını yazdırmak gerekir - bu da burada kendisiyle görüşüldükten sonra iken yazı ile hızlı bir şekilde hareket etmek gerekir gibi bir bilgisayar ekranından okumak girişimi için gerçekten uygun değildir. Birçok öğrenci bu Flamholtz tarafından biri olarak akademik makaleler okuma güçlüğü bulabilirsiniz. : Onlar şikayet eğilimi "çok zor " " Ben yazar ne söylüyor izini kaybetmek " " Ben bir anlam yapamaz sonra bulmak I (1 veya 2 sayfa) şimdiye kadar olsun " " Ben bulduğum Ben yazar ne söylediğini göremiyorum çünkü şeyler üzerinde geri devam Ben sadece okudum " " İlgi kaybetmek sayfaları bir çift sonra " Bu tür sorunlar için bir önemli nedeni öğrencilerin yanlış bir şekilde makaleyi okumak için çalışırlar. Olmasıdır Onlar bir öykü sanki okumak için deneyin veya roman ya da gazete raporu (bir futbol maç örneğin, ya da en son sorun hakkında bazı ünlü ya da diğer). Yani, onlar başında başlar ve sonuna kadar okumaya çalışın.Yani: |
Anahtar nokta sayısı 1: akademik makaleler bir öykü, bir roman ya da bir gazete rapor olarak aynı şekilde etkili okunamaz. |
Başından sonuna kadar üzerinden okunacak şekilde tasarlanmıştır değildir basılı malzeme çok sayıda bulunmaktadır. Telefon rehberi açık bir örneğidir. Başka bir örnek, bir bilgisayar programı ya da bir otomobil için bir teknik manuel gibi olduğunu. Eğer baştan sona bir gazete makale okumak olsa da, muhtemelen bu şekilde gazete kendisini okumazlar: Eğer faiz, muhtemelen gazetede öğeleri arasında ileri ve geri atlama öğeler için bakacağız. Bu örneklerin her metin üretilen ve kendi çıkarları olduğu için amacına bağlı olarak, okuma için uygun bir yaklaşım benimsemeye gerektirir. Bir öğrenci olarak, muhtemelen yazar onların temel argüman olarak sunulması olduğunu kavramak edebilmek için akademik bir makale okuma olacak. (Not: Akademik açısından bir 'argüman' bir 'kavga' anlamına gelmez - ya teorisine veya kanıta dayalı mantıksal akıl yürütme tarafından desteklenen iddia ettikleri ile onlar, geçerli bilgi olarak iddia ne yazar tarafından sunumu anlamına gelir, ya da hem de.) Tüm argümanlar bir yapıya sahip, böylece yapısını tanıyabileceği şekilde okumak gerekir. |
Anahtar nokta 2 : akademik bir makale okuma için uygun bir yaklaşım benimseyerek, sen yazarın argüman kimlik yapısı hem de verimli ve etkili olabilir. |
'Verimli' Eğer değerli zamanınızı boşa harcamayın anlamına gelir; 'etkili' sen okurken, anlamakta başarılı olduğu anlamına gelir. |
Anahtar nokta 3: akademik bir makale okuma yetenekli bir uygulamadır, yani bunu yapmak daha o daha iyi olsun - ama etkili bir uygulama yalnızca. |
Üst sınıf sporcular, sporcular ve sporcu bazı doğuştan gelen yetenek olabilir, ama sürekli eğitim yoluyla başarılı olmak için olsun. Bir sonraki Olimpiyatları'nda yarışacak sporcuların eğitim zaten, David Beckham sürekli o viraj 'ya da o yanıltıcı rakipler iken gitmek istediği yere gitmek için topu saptırmak yeteneğini korur, böylece serbest vuruş ve cezalar tekme uygulamaktadır . Venüs ve Serena Williams uygulama hizmeti çekim ve çeşitli dönüş çekim (Williams ailesi Florida'ya taşındıktan sonra, 11 yaşındaki Venüs, dört yıl için altı saat, haftada altı gün, harcama Rick Macci tenis akademisinde girdi oyunun üstüne onu alacağını becerileri) lehçe. Ama gereklidir sadece sabit bir uygulama değildir: onlar uygulama 'kötü alışkanlıklar' yok böylece onların antrenörler ve eğitmenler, yaptıklarını nasıl bunları tavsiye ederiz. Bu yüzden akademik makaleler okuma ile. Bir de okursanız uygunsuz bir şekilde, sizin için büyük olasılıkla 'kötü alışkanlıkları' güçlendirmek - ve bir 'kötü bir deneyim' olacak, çünkü okuma önlemek eğilimindedir ve bu nedenle daha iyi olmazlar. değil bir reçete başarı için . Tamam, bir akademik bir makale ile çalışan bir gitmek atalım uygun şekilde. Bunu yapmak için biz yazar makale yapılandırılmış nasıl görmek gerekir. Biz bu sayfanın başında gösterilen Eric Flamholtz tarafından makaleyi kullanmak zorundadır. Şimdiye kadar yapmadıysanız, lütfen bir kopyasını indirmek ve şimdi çıktı. O yaptığınızda, bölüm 2 gitmek için aşağıdaki linke tıklayın.Flamholtz tarafından makalesine bakın şimdi bakalım. Eğer adımları takip edebilirsiniz böylece, önünüzde kopya olması gerekir.
İlk olarak, akademik bir makale okumak için başlattığınızda, makale alınır ne dergi kendinize hatırlatın.
Makale alındığı dergi nedir?
Bu durumda, Muhasebe, Organizasyonlar ve Toplum olduğunu. Bu bir olduğunu unutmayın akademik dergi, esas olarak okunur makaleler içerir yani birakademisyen . Onlar tarafından okunmak üzere tasarlanmıştır muhasebe, örgütler ve toplum ile ilgili konularda ampirik çalışma teorize ve taahhüt yapan akademisyenler . Amaçlanan okuyucular zaten bu alanda önemli bilgi sahibi olacaktır.
Ayrıca bu üst düzey bir akademik dergidir: Bu dergide yayınlanan olsun makaleler çok yüksek standartta olduğuna karar olduğunu emin olabilirsiniz. Çok iyi değil çünkü, ama dergi çok çok yüksek kaliteli makaleler alır ve sadece birkaç yayınlayabilirsiniz çünkü: Mümkün yayına sunulan en makaleler dergi tarafından reddedilecektir muhtemeldir.
Yani, bir öğrenci olarak, zor bu dergide makaleleri bulmak için bekleyebilirsiniz. Onları Okuma zor bir iştir. Bir ölçüde eğitim yüksek düzeyde önemli bir göstergesi olarak kabul edilmesi ise ve bu yüzden, olmalıdır.
Ancak, bazı temel okuma uygulamaları benimseyerek, size biraz daha az zor ve daha verimli okuma görevi yapabilirsiniz. Aşağıdaki notlar bu tür uygulamaları uygulamak için yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Ama önce en sık karşılaşılan bazı yanlış anlamaları gidermek izin.
İlk olarak, akademik bir dergi gerekir değil bir mektup, bir gazete rapor veya bir öykü ya da roman aynı şekilde okunmalıdır. etmeyin sadece bir başlangıç başlar ve sonuna kadar okumaya çalışın.
Onlar başından beri bir yazı okumaya başladığınızda Birçok öğrenci kızabilir, daha sonra kısa bir süre sonra yazar ne söylediğini anlayamıyorum bulmak.Daha da kötüsü, bazı öğrenciler bu düzeyde çalışma yeteneği eksikliği gerektiğini hissediyorum. Sorun basit bir: makale bu şekilde okunacak şekilde tasarlanmıştır değildi, bu yüzden bunu yapmayın!
İkinci olarak, bir akademik makalenin içeriğini tek bir okuma ile kavranabilir edilemez. Onunla birkaç kez meşgul zorunda - ama farklı şekillerde.
Bu üniversitede bir öğrenci olarak başlayan gibi bir şey. O kadar çok bina, pek çok oda! İlk başta muhtemelen böyle kantin sizin sınıfları yer, kütüphane almak, oda nerede kayıt, yer aldığı gibi önemli odalarından keşfedeceksiniz. Sürekli kampüs hareket olarak değil, birkaç gün ve hafta içinde, yavaş yavaş nerede ne bilginizi oluşturmak. Ve bu sadece üniversite binaları değil: var Bunlardan bazıları gitmek hemen alan, evler, dükkanlar, yollar, otobüs güzergahı, vb, ve geçmiş diğerleri, birçok kez ve farklı zamanlarda gitmek, ve çok hızlı bir şekilde bilgi birikimini Üniversite kampüs ve çevresi.
Benzer şekilde, bir dergi makale ile nişan tekrar size anlayış geliştirmelerine yardımcı olur ne makaleyi hediyeler (ama aylar hatta haftalar değil!).
ardından
imdi Özet dördüncü cümle okuyun.
Cümle kelime 'ile başlar dikkat edin eğer '. Şimdi ile başlayan bir cümle ' eğer her zaman olduğu ' iki parçalı cümle : bir bulunur varsa parçası ve ' sonra'bölümü. Bir cümle ile başlıyorsa, ' eğer ', o zaman bir' olacak biliyorum o '.
: Tamam, bazen cümle bazı ilk ifade ile başlayabilir örneğin
' . Eğer hava kuru yarın ise planlandığı gibi sonra kriket maçı gerçekleşecek emin olabilirsiniz ' Ve bazen kelime ' sonra 'ima edilir: ' Eğer hava planlandığı gibi kuru yarın, kriket maçı 'gerçekleşecek edilir.
Şeklinde alarak Cümleler ' eğer ... o zaman ... 'denir şart . Ilk bölümünde belirtildiği durum veya olay (' eğer ... ') ikinci belirtilen olay veya durum için bir durumdur (' bir sonra ... ') parçası.
Eğer ilk bölümü (o hale değiştirirseniz eğer ... değil : ... '), o zaman aynı anlamı tutmak için ikinci bölümü değiştirmeniz gerekir hava kuru yarın, sonra da kriket maçı gerçekleşmeyecektir değilse '. ' Ya da, belki daha basit: 'Yarın yağmur, daha sonra kriket maçı iptal edilecektir. '
'Olumsuz bir koşullu belirten bir başka yolu kelime kullanmaktır sürece , örneğin '
' Yarın yağmur sürece, kriket maçı gerçekleşecek '. ' Yarın hava kuru, kriket maçı iptal edilecektir sürece . '
Kendi sözleriyle bir yazarın çalışmaların özeti zaman koşul belirterek bu farklı şekillerde yararlanabilir.
Şart genellikle akademik yazma önemli bir parçasıdır. Onlar evrenin bazı yönlerini hakkında genel bir açıklama sağlar. Fiziksel bilimlerde, koşul bilimsel yasaları belirten bir yol sağlar:
"bir gaz üzerindeki baskıyı artar, o hacmi azalacaktır." (Boyle Yasası) "dengesiz bir kuvvet tarafından üzerinde hareket sürece, kalan bir vücudun dinlenme kalır ve hareketli bir vücut Aynı düz bir çizgide aynı hızda hareket devam ediyor." (Newton'un Hareket birinci yasası) Sosyal bilimlerde, daha zor, ve bazıları bu şekilde yasaları devlet, imkansız, ancak sosyal bilim adamları hala koşul açısından kendi argümanlarını ifade girişimi olduğunu iddia ediyorum. Bu şekilde onlar genel uygulama olması toplumsal dünyanın yönleri hakkında teorileri ifade edebilir. , Yarın hava durumu hakkında, yukarıda ve kriket maçı gerçekleşecek olup olmadığını verilen örnek 'eğer ... o zaman ...' belirli bir biçimi olduğuna dikkat edin. Genel bir formu olabilir: "hava herhangi bir gün kuru olmadıkça, kriket maçları iptal edilecektir." genel bir ifade ifade bir yolu şeklinde 'her ...', örneğin bir "Hava ıslak olduğu zaman, kriket maçları iptal edildi. "
O yüzden de 'eğer ... o zaman' yapısı ortaya koyan, dördüncü cümle bakalım:
" Eğer bütçeleme ve muhasebe ölçüm sistemi ve bir kontrol sisteminin diğer ön arasındaki bağlantıları yeterli değildir, daha sonra sistem yerine olmayabilir onun amaçlanan fonksiyonunu yerine. "
İlk bölümde olumsuz aslında olduğuna dikkat edin, bir 'eğer ... değil ... ' . "bağlantıları ... yeterli değildi ..." "bir koymak olabilir bu yüzden sürece ... 'şeklinde:bağlantılar sürece "... yeterli ... ".
Burada, daha sonra, biz sunuluyor teorik argüman genel form var.
Biz geçmeden önce, 'sürece ...' ve 'ne zaman ... şeklinde' Bu ifade çalışın. Bu ifade bazı olası yolları yazın.
imdiye kadar, başlık ve Özet ilk dört cümle okudum.
Şimdi başlık ve makale de gelen kontrol sistemleri açıklanan soyut ilk cümle biliyorum ampirik bakış açısı. Yani, şimdi beşinci cümle taşırsanız soyut biz ampirik bakış açısı için başvurusuna bakın:
" . geçerliliği ve bu fikirlerin etkileri üç örgütlerinin kontrol sistemi bağlamında incelendiğinde " Bildirim cümle başlar bir yeni bir paragraf , ikinci cümlede ampirik yönlerine referans soyut birinci fıkrasında teorik tartışma ayıran,. Ayrıca ampirik tartışma, yani üç dahil kaç kuruluş anlatılır dikkat edin.
Ve yazar iddiası, ampirik tartışmaya ne yapacak ki? : O iki şey yapacağız
1. ve, makalenin teorik kısmında sunulan fikirlerin geçerliliğini incelemek 2. bu fikirlerin etkileri inceleyin.
Biz, üç vaka çalışmaları açıkça sunulacak bekleyebilirsiniz şimdi yazının ilgili bölüme açarsanız, biz her görüntülendiği aramaya başlayabilirsiniz. (büyük harflerle) alt başlığı ile başlar bölümüne Torna :
ONLARIN ÖRGÜT KAPSAMINDA MUHASEBE, BUDGETNG VE KONTROL SİSTEMLERİ hızlı biz ikinci cümle başlar görmek tarayarak (sayfa 160),: "Bu bölümde, muhasebe ve bütçe sistemlerinin üç çalışma ..." sonraki cümle başlar : " ile ilk fırsatlar ... " ve "Amerika Birleşik Devletleri bir metropol bölgesinde orta büyüklükte bir konut gayrimenkul şirketi" başvurmak için devam ediyor . Bu çalışma, bize söylendiğine göre, 'bütçe kontrolü için geleneksel bir sistem' ile ilgilidir
Aşağıdaki cümle başlar :
" ... İkinci çalışma ", ve ilgili olduğunu belirterek devam ediyor . sanayi aşındırıcı küçük bir distribütörü Burada, çalışma 'ilgilendiren genel örgütsel kontrol sisteminin bir parçası olarak işlev bir muhasebe sisteminin yeteneği '.
Daha sonra cümle bundan sonra başlar:
" Son çalışma ... " , çok büyük bir ABD finans kurumu olarak ortaya çıkıyor. Burada çalışma sıfır esaslı bütçeleme sistemi tanıtmak için bir girişim ile ilgilidir.
Bu noktada, üç vaka çalışmaları kısa bir not yapmak gerekir:
CS1: emlak şirketi - bütçe kontrol geleneksel sistemi
CS2: Endüstriyel aşındırıcı - olarak muhasebe sistemi parçası örgütsel kontrol sisteminin CS3: finans kurumu - sıfır esaslı bütçeleme
Ben hemen bir örnek çalışma için referans olarak notlarınıza tanımak, böylece, 'örnek çalışma' için abbreviaion olarak 'CS' kullanmanızı öneririz.
Tamam, sayfa 160, makalenin sekizinci sayfasında şimdi konum. Ama biz sadece ilk sayfada Özet okudum. Özet beşinci cümle 'üç kuruluşların sevk çünkü sayfa 160 atladı ettik.
Ayrıca, biz değil okumak sayfa 160, biz sadece hızlı yazar üç örgüt anlamına gelir nerede bulmak için, sol sütunun altındaki alt pozisyon, sayfa tarandıktan ettik. . O anahtar bilgileri bu cümle olduğunu gösterir bir ifade ile, birbiri ardına üç cümle her başlayarak yararlı olmuştur Ya da daha doğrusu, ne yazar yaptı akademik makale yapılandırılması için normal uygulama takip edilir - ve hızlı bir şekilde önemli bilgileri bulmak için yararlanabilirler .
Burada iken, her vaka çalışması organizasyon daha ayrıntılı olarak ele olduğunu görmek için daha fazla bakabilirsiniz. Yine, akademik makale yapısı olduğu şekilde yararlanabilirler. Yazar sayfa 160, üç örgüt anlamına gelir burada sadece aşağıya bakın. Italik harflerle bir alt başlık dikkat edin:
" Geleneksel bütçeleme ve kontrol sistemleri. "
Bir sonraki cümleler başlar:
" Bu bölümde orta büyüklükte bir ABD emlak şirketi, bir bütçeleme sisteminin çalışma incelemek ... " İşte bu! 1 numaralı durum incelemesi. Tamam, şimdi okumaz. Bu örgütün tartışma bittiği yerde Bunun yerine, bulmak. Italik harflerle alt başlıklar Tarama: "Araştırma sitenin Nature", " Firmanın kültürü, yapısı ve çalışma öncesinde bütçe ", benzeri ve biz bulana kadar, sayfa 163: " Etkileri " .
Bu örgüt 1 numaralı tartışma sonunda gibi geliyor. Tabii ki, bir sonraki alt başlık olan
" Muhasebe ve kontrol sistemleri ", ardından " araştırma sitenin Doğa " (sayfa 163 üzerinde sağ sütunun yakın üst) ilk farklı bir vaka çalışması gibi geliyor. Sadece alt başlık yukarıdaki iki satır bakın: "... Biz endüstriyel aşındırıcı bir ABD distribütörü gerçek bağlamında muhasebe rolünü incelemek. "İşte bu!
Tamam, alt başlık 'bulundu gibi Etkileri bir tekrar bulana kadar ilk vaka çalışması için ', önde tarayın. Gördüğünüz gibi bu sayfa 165. var. Bu aşağıdaki alt bölümde ikinci vaka çalışması son parçası olduğunu. Önermek gibi görünüyor
Tamam, sayfa üzerinde, ileriye dönük devam ve orada ... sayfa 166 sol sütunda aşağı yaklaşık yarım gördüğümüz: " Örgüt kültürü ve sıfır esaslı bütçeleme bir kontrol sistemi olarak. "
Unutmayın, üçüncü vaka çalışması 'sıfır esaslı bütçeleme' ilgiliydi. İşte burada.
Sağ, bir daha okumaz. Bunun yerine, geri biz bunu yaptı yere, arka Özet gidelim.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder